lördag, februari 28, 2009

Beachparty! och vidare... :P

Halv tolv gick bussen till stranden, och jag och Johanna fick lite bråttom att handla kött att grilla, men vi hann. :) När vi ställt in det i frysen så smorde jag in mig ordentligt och tog faktiskt en kort joggingtur på stranden! :) Sen tog jag fram mina läxböcker och satte mig i solstolen, men jag hann bara slå upp två, tre ord innan hettan blev olidlig. Räddningen var nära, i form av salt väta. :)

Efter en stund i havet sprang jag upp för att hämta min mask, och så tog vi en promenad på stranden. Jag, Johanna, Anne, Lene och Jörgen gick bort till viken, och där bröts inte vågorna över en som vid vår strandremsa, och det var jätteskönt att bara guppa i vattnet och slippa dyka under varje våg. När vi kom tillbaka var volleybollturneringen över. Jaja.

Därefter satte vi igång att grilla. Och det var ju verkligen inte så som när pappa grillar, jag bara slängde på min köttbit och vände den några gånger, sedan åt jag den så som den var med lite Hunt's. Det var lite segt och halvgott, och då saknade jag pappas grillmästarmiddagar.

Och så började konserten. De sjöng några bra spanska låtar, och när de satte igång Bamba så sprang vi upp och dansade loss. :D Jag försökte göra lite läxor, slog upp ganska många ord till, men det blev för tråkigt. :P När de sjöng "Viva León, Jodido!" så sjöng jag med, för den sången hade vi lärt oss på lektionerna. :)

Och så var vi tvungna att sätta oss i sanden och se på den magnifika solnedgången. :)
Mera musik och dans, och så plötsligt var hela himlen stjärnbeströdd. Vi gick ut på stranden igen och la oss och tittade upp på himlaväldet. Det var som ett planetarium, fast på riktigt! Man såg hur många stjärnor som helst. Och efter ett tag förändrades synintrycket och det kändes som om alla stjärnorna var jättenära. Jag såg ett stjärnfall! :D
Vi låg där och njöt och pratade. Klockan åtta så gick vi upp igen, de hade sagt att bussen skulle gå då. Men nä, först skulle vi få se på eldspel, en kille som jonglerade med en brinnande stav. Han var inte så jättebra, han tappade staven hela tiden och det slog upp små eldslågor i gräset, men det gick bra. :P

Och så var det en tjej som fyllde år, och hennes kompisar hade köpt en piñata. Två nicaraguaner hängde upp den och styrde den med varsitt rep, och tjejen fick en ögonbindel. Hon snurrade runt och försökte träffa den, och killarna drog hela tiden bort piñatan från henne. :P Då och då så måttade hon plötsligt slag mot publiken, och då skrek alla till! Efter ett tag undrade jag hur länge hon skulle behöva plågas, och så lyckades hon träffa piñatan. Efter några slag till så yrde det godis ur den. :D

Sen var det dags att åka hem, så vi gick ut till bussarna. Men det var många som stod kvar och pratade, och jag frågade bussschauffören om han inte kunde tuta lite för att skynda på dem lite. "Con permiso" sa han och menade att jag fick tillåtelse att tuta. :D Det var superkul. Jag tutade en lång och irriterande trudelutt. Tut tut tut tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!!! De andra i bussen hetsade upp mig, och jag tutade många gånger till. :D Det fungerade, folk kom faktiskt. Kompisarna retade mig, hur mycket hade jag druckit egentligen. "Jag har bara druckit vatten!" "Haha, Lotte är full på vatten!". Vadårå, det var ju kul att tuta tyckte jag! :P

När bussarna väl började rulla så fortsatte festen. Det dansades i gångarna till den dunkande musiken och några killar drog av sig sina t-shirts! :P

Väl hemma tog alla en snabbdusch (skönt att skölja bort sanden!) óch så gjorde vi oss iordning för att gå ut igen. Johanna, som har jobbat som bartender, föreslog att vi skulle blanda mina medhavda och gömda (och strängt förbjudna!) Abslolut-flaskor med lite Powerade. Det smakade jätteäckligt. :P

Klockan var 23 när vi kom till Via Via, som var smockfullt. Vi köpte varsin Cuba Libre (fast här heter det Nica Libre, såklart) och snackade lite. Klockan 24 skulle de stänga, så vi blev utslängda. Gänget gick till Oxygen istället. På väg dit kände jag mig snurrig (efter bara två drinkar!) och jag snubblade och ramlade på en kant. Och jag ramlade, och så fortsatte jag ramla. Det kändes som att falla nerför ett stup. Jag var tvungen att få hjälp att komma upp sedan, och då sa jag till kompisarna att jag skulle inte ha mer att dricka ikväll! :P

Efter en stund på Oxygen (jag smakade bara lite på en kompis Piña Colada - supergod!) så upptäckte jag att halva gänget inte var där. De var tydligen på Snake bar. Så vi gick dit istället. Jag beställde en drink (jag kände mig lite bättre), en Malibu (jättegod!). De andra frågade "Men du skulle ju inte ha mer?" och då sa jag "Men man kan väl ändra sig!" :D Det blev lite dans, och lite isbitskastning. :P

Sen gick vi tillbaka till Oxygen, och då var Jörgen där också, så vi snackade. Jag stod och lutade mig på en pelare (den behövdes!) och Jörgen undrade och jag verkligen var så full eller om jag bara var "Brisen", alltså lite snurrig, lite småfull. Men då var jag nog full, jag stod mest hela tiden och kramade den där pelaren. :P Men jag köpte en smirnoff ice iallafall. :P Och så dansade jag lite till. När klockan var tre skulle de stänga, och vi blev utslängda. :P Då var det bara jag, Johanna, Anne och Anita kvar av gänget, och vi gick till parken för att äta hamburgare, men jag ville inte ha. Vid det laget var jag rätt så full, och kände mig ganska dålig. Funderade på om jag behövde kräkas en stund, men det gick över. Jag satt där, frånvarande och snurrig, och kände mig som skumgummi. Jag vet inte hur det känns att vara ett skumgummi, men så kände jag mig, som om jag var mjuk och pressades lätt ihop överallt. De andra snackade med killarna som var med oss, men jag bara satt och ville gå hem. Tillslut kom hamburgarna, och Anne trugade mig att äta, så vi delade på den. Den var faktiskt ganska god. Då började jag känna mig lite bättre och kunde delta i samtalen.

Klockan 4 drog vi oss hemåt, och en kvart senare låg jag i sängen och somnade nog ganska omedelbart. :)

Fick inte sovt så länge idag, eftersom det var en massa smällare och oljud idag. Det är nämligen protester på gatorna, och vi har blivit tillsagda att hålla oss därifrån. Jag har beslutat mig för att stanna hemma hela dagen. Några åker till stranden, och några till ett hotell med pool. Så oroa er inte därhemma, vi är försiktiga. :)

Nu är det dags att seriöst göra läxor. Måste skriva klart Mayauppsats, den skulle ha lämnats in igår. :P

Tjingeling! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar