söndag, mars 01, 2009

... is not tipptopp ...

Hej.

Jag är inte tipptopp, så att säga...

Alla har antingen åkt till ett raveparty på stranden eller är ute och har trevligt.

Jag är hemma. Ensam. Och dålig.

Vet inte av vad, men ont i huvudet har jag iallafall...

Jag lagade mat förut. Fruktansvärt deprimerande. Det var alldeles tyst. Jag hackade lök och paprika, kokade pasta och stekte det hackade och kikärter, gröna ärter, majs och champinjoner.

Jag glömde salt i pastan. Kom på det när den nästan var färdigkokt.

Annars var det gott.

När jag lagat klart maten så diskade jag innan jag åt. Skönt att jag åtminstone hade rinnande vatten...

Sen satte jag mig och åt. Alldeles ensam.

Sen diskade jag tallriken och ställde bort den.

Och det var min kväll, det.
Min mat. Det ser väl gott ut? :)
Här ser ni köket. Köksbänk, kylskåp, gasspis.Diskbänk. Man måste diska, torka och ställa undan på en gång, för att undvika kackerlackor och polvo (=damm).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar