torsdag, mars 19, 2009

Flygbiljett, salsa och soppa

Idag gick jag till resebyrån och köpte min flygbiljett till Corn Island i påsk! :D

Därifrån och fram till salsan hände det inget speciellt. Åt lunch (var hungrig, ville inte äta bönor och ris till frukost). Hade lektion. Åkte hem. Satt på datorn. Glömde laga middag, men var ändå inte speciellt hungrig.

Sen var det salsa. Sista för denna månad. Vi lärde oss en koreografi och på slutet visade vi upp den för den andra gruppen, och de i sin tur visade sin koreografi för oss. Det var riktigt roligt, och jag kunde dansa loss någorlunda, för jag hade tagit en diclofenac en kvart innan. Det gick bra under övningarna, men på själva uppvisningen glömde jag av mig ibland. :P Men det var kul!

Sen kom jag hem, och nu var jag hungrig!
Visste inte vad jag skulle göra. Tänkte försöka mig på soppa igen (de två föregående gångerna hade den blivit alldeles för vattnig och oätbar!). Tack mamma som berättade att två dl är lika mycket som ryms i en kaffekopp.
Jag fyllde en kaffekopp och började koka upp vattnet. Hittade en plastburk (den vi använder för att ösa med när vi inte har tillgång till rinnande vatten), och lyckades tyda ut att den rymde 0,8 L. Jag testade, hällde i en kopp vatten i burken, och ja, det var ungefär en fjärdedel! (lite matematik har man fått med sig under alla dessa år) :P
Så därmed fick jag mig en kopp soppa och åt några svenska knäckebröd till. Soppan var jättegod (är det SÅ den ska smaka!) :D och nu är jag lagom mätt så här på kvällskvisten. :)

Jag tänkte att jag kunde berätta om Matagalpa! :D Se ovanstående inlägg. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar