torsdag, mars 05, 2009

Fue muy borracha ayer...

(= Jag blev väldigt full igår...)

Igår hade jag bara en lektion. Därefter åkte vi hem och jag, Johanna och Tine gick och handlade. Johanna köpte en Piñata, och så köpte vi lite godis och tre vinflaskor. Det var nämligen Anitas födelsedag igår! :)
Så vi kom hem och började göra iordning. Blåsa upp ballonger, fylla piñatan och hänga upp gratulationsbandet. :D Vi ville hänga upp piñatan på den högsta mittstolpen i vår lilla hängmattelounge, men det är ganska högt. Jag hämtade en stege, men det var fortfarande för högt. Vi hängde på några nycklar på repet och försökte svinga det över pinnen, men jag missade hela tiden. Och så försökte jag peta upp den med piñatapinnen, men inte det gick heller. Men så kom Magnus förbi, och han som är så lång fick till det på en gång. :D Så piñatan hängdes upp, och det blev jättefint, lagom högt upp. Och med varsin bit rep så kunde två personer dra i piñatan så att Anita skulle få det lite svårt. :D

Vi hann bara precis bli klara med allt innan hon kom. Hon fick en partyhatt och ett trollspö, och hon beundrade piñatan. :D
När resten av kompisarna var redo så samlades vi. Anita fick en ögonbindel, jag snurrade henne så att hon skulle bli snurrig och så började det. Hon svingade med all sin kraft, ibland mot oss som då förskräckt hoppade undan. Hon lyckades slå av alla armar (den var formad lite som en sjöstjärna) och vi jublade. Hon tog av sig bindeln och vi undrade alla, men var är godiset? Mitten av piñatan var inte sönder ännu, och innan jag hann blinka så slog Anita sönder den rejält, och godiset yrde!

Uppståndelsen la sig, och de flesta åkte till salsakurs. Jag stannade med Anita, Johanna och Anne, men jag önskade att jag hade gått på salsan, för de satt bara och snackade, drack vin och lyssnade på musik. Johanna knöt band och Anne gjorde läxor. Jag blev sur och gick in på mitt rum och läste bok ett tag. Sen kom jag tillbaka, och kände att jag hade förlorat all festlust. Men tillslut var de redo att gå, och jag hängde med.
Tjejerna utnämnde sig till Charlies angels, och fick sin karaktär beroende på hårfärg. De är ju blond, röd och svarthåriga. Jag fick vara Charlie. :P
Vi kom till Bigfoot och beställde en mojito. Jag var fortfarande lite småsur, och kände mig utanför, så jag testade dem genom att gå på toa utan att säga till. Och när jag kom tillbaka så frågade de "Var var du någonstans?". Då blev jag lite gladare. Skämtade och sa att man ju aldrig ser Charlie.

Det bestämdes att vi skulle bli fulla innan klockan 10, och då var klockan 8. Jag hade druckit upp min mojito, och de andra hade halva kvar, så jag köpte en Cuba Libre.
När alla druckit upp började vi gå till Olla Quemada. Jag började bli full. De andra hade tagit med sig en Poweradeflaska fylld med rödvin, och det bestämdes att vi skulle tömma den innan vi kom fram. Sagt och gjort, jag var med på noterna och drack upp den där äckliga rödvinet. Vi skickade flaskan fram och tillbaka mellan oss.
När vi nästan var framme så var flaskan nästan slut, och då snubblade jag till, skulle ha ramlat riktigt illa om inte jag hade fått tag i Johanna. Då tog hon flaskan och hällde ut resten på gatan.

På Olla Quemada var det liv och rörelse, och många andra av oss norrmän. Jag hälsade glatt på alla. Vi köpte en flaska rom och cola som vi delade på. Och så ställde vi oss och tittade på konserten. Men de andra gick runt och minglade, och jag fick stå kvar och vakta. Lite tråkigt, men jag kände att jag inte ville röra på mig, höll fast mig i pelaren där. Dansade lite till musiken. Applåderade och jublade vid varje låts slut. Johanna beställde mat (vi hade inte ätit middag). Maten kom och jag började äta. När jag hunnit äta upp en hel tortilla kom de andra och sa att det där var ju Anitas mat, för den var utan bönor som hon ogillar. "Happ, sorry då, inte kunde jag veta det, jag tog bara tallriken som var närmast, och ni var ju inte här." Jag åt en halv tortilla till, sen satt jag och lutade mig mot väggen och blundade lite, och de andra frågade "Är du trött?" "Nä" svarade jag. :P Hilde tog min Cuba Libre, jag protesterade rätt mycket, men fick istället en flaska vatten. Så jag drack, åt och blundade. Tillslut sa de andra att jag skulle åka hem. En annan kille skulle också åka hem, så Johanna satte mig i en taxi och så åkte jag.

Jag kom hem till Colibri (vinglade ur taxin) och såg att Kajsa var vaken. Klockan var ju bara 10. Jag klev på och pratade lite, jag var riktigt full faktiskt, hade svårt att fokusera på någonting. Men det var trevligt att prata. Tillslut sa hon att hon ville sova, så jag gick. Hämtade en banan. Och så såg jag att killarna var vakna. Jag gick in till dem också och snackade en stund. Sen blev jag så trött, så jag gick in till mig. Lyckades ta av mig skorna och glasögonen och hörapparaterna, sedan somnade jag, med kläder på och ljuset tänt (och dörren öppen upptäckte jag senare). Jag vaknade till kanske en halvtimme senare, och kände mig riktigt dålig. Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna. Nina och en annan tjej var där. Jag höll på att somna över handfaten, eller kräkas, jag var inte helt säker, och de andra sa åt mig att ta med mig en hink. Jag tog mede mig en, och så la jag mig igen.
Jag vaknade igen, och klockan var halv 2. Jag hörde röster. Anita och Anne hade kommit hem. Men inte Johanna, hon pratade med någon kille. Jag gick och la mig igen, och nästa gång jag vaknade till igen var lampan släckt. Johanna var hemma.

Exakt klockan 05.40 så väcktes jag. Av den där j*vla duvans hoande. Ho hoo, ho hoo, HO HOO!!!
Jag hatar den. Brukar höra den varje morgon. Jag klev upp. Försiktigt, mådde fortfarande väldigt dåligt.
Till frukost åt jag banan, morötter och coca cola.
Vi tog taxi till skolan, för vi var så sega och ingen hade lust att gå.
Första lektionen hörde jag inte på. Jag satt mest och somnade och mådde dåligt. Men inte illamående dåligt, jag var bara hängig.
Jag piggnade till lite till nästa lektion, grammatik. Jag lärde mig en grej som fick mig att säga "Aha!", äntligen lär jag mig något nytt! Det handlade om bisatser, korrelat och kommatecken, och jag vill inte tråka ut er med det. :P

Well well..
Efter lektionen så gick jag och Johanna och köpte lunch. Vi skulle göra kycklingtacos! :D Vi köpte en kyckling i vitlöksmarinad. :D Sen gick vi hem. Anita och Anne var där också, de skulle laga pannkakor med bacon. Vi hade en trevlig stund när vi stod och lagade mat, och riktigt trevligt var det att äta också. Det var himmelskt gott! Jag och Johanna satt och bara "Mmm! Åh, så gott! Wow!" och njöt! Vi åt oss proppmätta.

Sen dess har jag suttit på datorn, skypat hem och bloggat. Johanna sover. Hon skolkade från sin lektion, ett museeumbesök, men jag sa att hon kunde ju gå med mig när jag ska dit imorgon! Dessutom gillar inte läraren henne, så hon tyckte inte det var några problem. :P
Snart ska vi gå och få massage!! :D

Vi hade besök av två gudomligt söta bordercollievalpar också! :D Jag gosade med en blåögd, vit och svartspräcklig sötnos som tittade på mig och flämtade och det såg ut som om han älskade mig! Jag blev helt kär i den! :D<3 Skulle vilja att de kunde få bo här. :D

Nä, nu måste jag väcka Johanna och gå på massage. ;D Ikväll ska vi ut igen, men det blir bara coca cola UTAN rom för min del, tror jag. :) Kanske en smirnoff eller två, men jag ska ta det lugnt. Det är ju skola imorgon också! :P

Kramkram!!

(ps. Är inte längre bakis. Har tagit mig hela dagen att återhämta mig.) :P

1 kommentar:

  1. Fota den lilla söta vovven, jag vill oxå se :-P
    Hur var massagen, var den värd pengarna??
    I dag är det lördag och vi har precis löst krysset, det är grått ute, men om en stund blir det promenad iaf. Axel är duktig och pluggar, han har blivit bättre på det:-D
    Hoppas du har kul på stranden och med krokodilerna...
    Kraaam mamma

    SvaraRadera