måndag, mars 09, 2009

Dolor...

(=smärta)

Jag har ryggskott (hekseskudd) och ligger platt ner på sängen. Inte så jättebekvämt att vara på datorn egentligen, så jag kommer inte skriva mycket.

Lördag var härlig. Jag var på ett hotell med poll och solade och badade om vartannat. Fantastiskt mysigt. :)

Sen åkte jag, Johanna, Anne, Lene och Jeff (en killkopmis till J) till stranden. Efter att ha vandrat runt och frågat efter sovplatser hittade vi tillslut ett ställe med tre hängmattor och ett tält. Jag ville ha sovsäck också.

Sen gick vi till Coco bar, som låg ganska bredvid på stranden. Vi hade köpt mat, vin och rom. Killarna på Coco Bar hjälpte oss att laga maten, det var en franska kock där som var jättetrevlig.
Maten var god,och så lekte vi "Jag har aldrig" med rommen. :P

Lene försvann till en fest, och kom aldrig tillbaka igen. Vilket var synd, eftersom det var hon som hade nyckeln till rummet där vi hade våra grejjer.

Jag gillade att se på stjärnorna, men det var mycket bakgrundsljus och ljud, hade hellre haft det helt mörkt och tyst, bara höra havets vågor.

Jag såg 6 stycken stjärnfall! :D Fem av dem var samma önskan, det jag alltid önskar mig när jag får chansen, för det är det enda som verkligt är viktigt för mig, och den sista var personligt till mig.

Det blev en lång och kall natt. Jag hade långjeans, fleecetröja och raggsockor, men det blev ändå kyligt.

Under loppet av natten kom det några norska kompisar, och även ett gäng svenskar. Det var kul att snacka svenska med dem och använda min breda stockholmska. :D En av killarna frågade om vi hade en "tagg" (=cigg), t.ex...

Well well. Tillslut blev vi ensamma. Jag somnade en stund. Klockan var 4 på natten när vi skulle börja dra oss hemåt. Då hände det.
Jag reste mig upp, och det blixtrade till av smärta i korsryggen. Jag föll framstupa på knä och armbågar och upplevde en förfärlig smärta. Jag grät och jämrade mig högt. Tillslut la jag mig på rygg, och då klingade smärtan av lite. Men Anne hjälpte mig att resa mig upp. Så länge jag hade ryggen rak så var det okej, men man är ju tvungen att böja på ryggen när man reser sig upp. Tillslut stod jag upprätt, och det fungerade bra.
Vi gick hemåt. Lene var inte i tältet. Jag var förbannad, men samtidigt brydde jag mig inte. Hade iallafall tältet för mig själv.
Jag gick på toa, vilket var fruktansvärt, kunde ju inte sitta ner. Ontontont.
Sedan gick jag till tältet. Undrade hur fasen jag skulle kunna krypa in i det, för krypa måste jag. Ägnade kanske en kvart åt att smärtsamt försöka ta mig in så skonsamt som möjligt. Kunde inte krypa in i sovsäcken, så jag la mig på den. Blåste upp plastkudden och försökte lägga mig bekvämt. Grät en skvätt, men sedan koncentrerade jag mig på ljudet från havet, och dess lugnande inverkan fick mig slutligen att somna.

Klockan halv 9 vaknade jag. Det var fruktansvärt varmt.Krånglade mig ur fleecetröjan. Jag hade fortfaramde ont i ryggen. Ännu en kvart åt att ta mig ur tältet. De andra sov. Jag köpte en macka. Sedan vaknade Anne, som lånade sin mobil till mig. Jag ringde Rigo som gav mig adressen till en doktor. Anne letade upp Lene för att hämta nyckeln. Johanna vaknade också. Jag och Anne tog våra grejjor och gick för att hitta en taxi hem.
Vi gick bort till Rigos strandhus, som tillhör Kulturstudier (vi hade velat sova där men det var fullt). Två killar hade beställt en taxi och vi åkte hem med dem. Jag var tvungen att sitta väldigt lutad, så att det inte skulle höra ont i ryggen.

Hos doktorn förklarade jag vad som hade hänt, och han sa att det var kramp, precis som jag själv hade trott. Jag fick en spruta med voltaren och ett recept på fler mediciner. Jag och Anne hittade ett apotek (som egentligen var stängt, men som vi kunde köpa från ändå). Jag köpte mediciner, och sen tog vi taxi hem.

Jag la mig p sängen, tog mediciner och slog på datorn. Jag hade problem med att komma in på internet, och jag somnade. Två timmar senare såg jag att jag hade en massa missade samtal hemifrån. Jag ringde hem och pratade med mamma och pappa jättelänge. Det var otroligt skönt. Mamma bekräftade att medicinerna var okej, och vi pratade om det.

Jag har faktiskt lyckas göra lite läxor, men det går långsamt. Bad en kompis köpa hem mat åt mig, så det är löst också. Jag måste stanna hemma från skolan imorgon.

Jag ligger still, men det känns hela tiden. Som om mitt ryggslut var en påse med trolldeg som någon med långa naglar kramar om. (*skratt* Minnet av marsipanrosen! internt skämt i familjen) :P

Jaa... Här är jag, i en berg-och-dal bana av smärta, och kan bara ligga ner. Jag ska lyssna på ljudbok, podcasters och sova.

Tjing...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar