tisdag, mars 10, 2009

Día de dolor (más o menos...)

(= Smärtans dag (mer eller mindre...))

Jag vaknade kl 7 och åt frukost. 4 pannkakor med socker (det fanns bara Guyabanasylt...)

Sen gick jag och la mig igen.

Och i sängen har jag varit hela dagen, med olika grader av smärta. Timmen precis innan medicinintag har jag ont, men ganska direkt efter mår jag fint, för att efter ca 3 timmar ha ont igen... I skrivande stund är det två timmar till nästa medicin, och jag måste ligga rakt och stilla.

Jag har legat på sängen och varit på datorn. Skypat hem, surfat lite grann, men mest lyssnat på podcasters. Somnade till då och då.

Nu på kvällen har jag kokat nudlar. Det är ungefär allt jag orkar göra, koka vatten och slänga i nudlar i 5 minuter. Åt det med majs. Inte världens godaste måltid, det smakade mest ingenting...

Jag har inte orkat göra läxor alls idag. Men jag hoppas att jag är pigg nog att ta mig till skolan imorgon bitti, men bara till Casa Protocolo, jag kan inte åka buss på en 45 minuters gropig väg, det skulle göra alldeles för ont.

Vi får se.

Nu ska jag göra ingenting. Hejdå! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar