lördag, oktober 03, 2009

Fredag - laaaang tur

Vi sov till 10, åt frukost och tog sedan med oss hunden Sjakk och gick ut på en långpromenad i det hærliga soliga vædret. Lite kyligt var det, men jættefint.

Gosa lite med kalven Anna

Anne og Anna

Anne utanfør sitt hus :)

Anne och hunden Sjakk (som heter så før att han ær Schack-mønstrad) :)

Anne og Sjakk

Jag och Sauen (=fåren). Alla vuxna har en bjællra, och det pinglar så fint hela tiden.

Vi gick i omtrent 3 timmar. Vi gick bort till ett museeum dær de hade filmvisning øver Sirdal på en panorama-skærm. Vældigt fint, man fløg øver naturen i Sirdal och såg hur det førændrades från sommar med græs till vinter med snø.

Sen gick vi hem. Jag var helt slut, æven om vi gick långsamt. Vi åt middag (kjøttkaker) och efterrætt (brownie med is och blåbær) och sedan åkte Anne till jobbet. Jag læste Nemi och Onkel Skrue och slumrade en stund. :)

På kvællen kom Annes lillebror hem också, som ær ihop med Martine. Vi fyra såg på en film, men jag orkade inte se klart den utan gick och lade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar