torsdag, september 03, 2009

Stressig onsdag!

Igår onsdag var ingen vidare bra dag för mig.
Första föreläsningen var i delkursen Litteratur, med en kvinna som enbart pratade spanska, och dessutom med dialekt från Argentina. Inte så lätt att hänga med i svängarna. Hon visade vår kursplan, och vi ska under en termin läsa inte mindre än fyra skönlitterära böcker på spanska, och 50 stycken korta noveller och dikter!! Och en bok ska man läsa på en vecka. Till nästa vecka ska jag läsa 10 noveller, och jag har provat mig på dem, och jo, jag kan säga att det blir inte lätt detta. Läraren sa att vi skulle försöka att inte haka upp oss på varje okänt ord, men det är just det jag gör. Hrm.

Sen föreläsning i Kommunikation. Vi har två böcker i ämnet, ett av dem på språket svenska (halleluja!), så den hade jag läst lite i innan lektionen, och på lektionen så visar det sig att hon i princip säger allting ord för ord ur boken (bara det att hon översätter till spanska). Så i det fallet var det bra att vara förberedd, men jag vet inte hur kul det blir att få allt upprepat när man redan läst det...Läraren var dock svensk, och pratade skolspanska, alltså en för mig lättförståelig spanska.

Därefter gick det ännu mer utför. Jag skulle kopiera upp novellerna som jag ska läsa till nästa vecka, och glömmer originalet i kopieringsrummet. När jag återvänder efter fem minuter är den borta! Sprang runt och letade och frågade, men den var spårlöst försvunnen! Så jag fick göra en till kopia av min kopia så att jag kunde lämna tillbaka novellerna till läraren.
Sedan tänkte jag köpa kompendium som vi måste ha, men expeditionen var stängd. Så jag gick till bussen, men inser plötsligt att jag glömt skinnjackan i senaste lektionssalen!! Jag rusade dit, dörren var olåst och salen tom, och jackan hängde kvar! Tack och lov!

Ingen bra dag. Detta verkar mycket svårare än jag trodde, det är hur mycket läxor som helst, och vissa praktiska grejjer har jag inte fått gjort ännu! Dessutom blev jag sjuk på morgonen, och kände mig sämre och sämre för resten av dagen. Förkylning.

Men så här snyggt klädd var jag åtminstone! ;)

Dagens outfit!

I lektionssalen. Detta foto togs innan jag blev uppstressad av all press.

Dagens Trassel
Han ser lite bister ut. ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar