tisdag, januari 25, 2011

Ur arkivet: 26 och 28 november 2003

Hej på er! :)

Jag läser igenom min dagbok som jag skrev på Lunarstorm som jag har sparat i Word-dokument och försöker hitta något mera kul att dela med mig av. Jag irriterar mig på att jag enbart skrev med små bokstäver och att jag skrev så slarvigt. :)

Läste om den gången då jag (14 år) försökte börja spela basket, och var med två kvällar på deras träning men sen så sa tränaren att jag inte platsade eftersom jag var nybörjare och de andra hade spelat i flera år. När jag läste om hur ledsen jag blev så känner jag att det fortfarande gör lite ont... :/ Men det känns samtidigt också som om det inte är jag längre, utan att jag läser om flickan som blev ledsen och känner medlidande för henne.

Detta vill jag dela med mig av, så jag klipper ut de textrader som handlar om basketen.

Ons 26 nov 2003 21:55

Godafton Sverige! ;P

hehe, hade basketträning idag. jag e arg på suza eftersom hon inte va med.. =( gick själv upp till skolan.. läskigt, eftersom det va så mörkt, å så hade jag aldrig varit där förut. hittade rätt men var där ca en timme innan.. när folk börja komma var det lite stelt, men så lekte vi lite å allt kändes bättre. vi gjorde övningar å sprang massor (jobbigt). jag orkade inte hela tiden å de va inge kul.. menmen.. efteråt tyckte jag det va kul, men jag skulle haft me en vattenflaska.. *flämt*


Fre 28 nov 2003 17:50

...
sen stack jag till basketträning. det va på en annan skola nu, så jag kom försent. de andra hade redan börjat på en grej, så jag stod bredvid å tittade på när alla gjorde mål hela tiden. de missade nästan inte en enda gång! herregud. sen vare stretching, å lite annat. vi kastade på korgen två å två, testade fintar å körde ”match”. jag lärde mig mycket, å det va kul. sen näre va slut ville tränaren snacka med mig. han sa typ att han inte trodde att det va så kul för mig för att jag va nybörjare å alla andra spelat i fem år. jahapp, tänkte jag. så jag sa: så vi ses inte mer då? han var glad att jag förstod, det var inget personligt eller så.. han försökte förklara å så. -”då skiljs vi som vänner då?” -”självklart” sa jag å log. han va ju fortfarande en söt kille.. ;) så jag gick ner å bytte om. när jag skulle gå började de andra säga saker som, du e jätteduktig, du va bra på å kasta, du lär dig snabbt, å såna saker. jag tackade å sa -”men det tyckte visst inte tränaren”. det var alldeles tyst medans jag berättade att tränaren tyckte att jag inte skulle fortsätta. jag sa att det förstod jag, det hade ju spelat i fem år å jag bara i två dagar... de sa att jag kunde leta efter ett annat lag som oxå var nybörjare, å det tänker jag göra. jag sa att det va kul å lära känna dem å gick. på hemvägen grät jag.. det var första gången någonsin jag hade hittat en sport jag faktiskt tyckte va kul, å med trevliga tjejer oxå. jag hade säkert fått många bra kompisar. jag förstod ju varför jag inte passade in i laget, men jag lärde ju mig. jag tänkte faktiskt träna kastar när jag va hemma (lillebrosan har en boll) men så säger han att jag inte kan va med. det va ju trist.


P.s. Det blev aldrig av att jag letade upp ett basketlag för nybörjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar