tisdag, januari 25, 2011

Ur arkivet: Lör 14 feb 2004

Här kommer ett gammalt dagboksinlägg som jag skrev när jag var 14 år och hade Lunarstorm och skrev slarvigt för att jag ville verka cool. Detta inlägg handlar om när jag tappade min hörapparat och heter "Otursdag med stort O och All hearts day!"

Igår. Fredagen den 13. Dagen vi alla fruktar. ;P Nåja.
Igår gick jag till skolan som vanligt. Jag hade inte på mig hörapparaterna (ja, jag är hörselskadad) för att jag tänkte lyssna på min radio (som förövrigt är trasig). hursomhelst går jag ut, på väg till bussen. jag börjar krångla med radion (har enormt mycket saker i min lilla väska) och lyckas ta ut den. där måste min hörapparat ha fastnat och ramlat av, men det märkte jag inte förrens jag var i skolan. i skolan får jag en enorm ångest. det är tredje gången jag tappar min hörapparat. mamma kommer mörda mig! skulle jag åka hem? nej, det kunde jag inte. jag beslöt mig för att försöka hitta den på väg hem och om jag inte hittade den skulle jag berätta det.
...

well, well.. sen åkta jag hem dåra. på tunnelbanan ringer mamma, hon är orolig och vill hämta mig eftersom det är så många polishelikoptrar över oss. ånej, tänkte jag. nu måste jag berätta om hörapparaten! så jag gjorde det, mamma blev jättearg på mig som väntat och jag fick gå fram och tillbaka å leta efter den. men jag hittade den inte. resten av familjen letade, men vi hittade den aldrig. jag gick hem och skrev lappar med löfte om hittelön. sen gick jag ut och satte upp dem. jag fick även telefonnummret till bussarna för att se om jag kunde ha tappat den på bussen. jag ringde dem men den var inte funnen, men jag skulle ringa nästa dag.
...
nåja, borde väl göra läxor nu. stänger av datorn.
kram och puss på er.! ;D Lotte
...

efter att ha stängt av lunarstorm så ringer telefonen. det visar sig vara en person som hittat hörapparaten!!!!!!!! jag blev så lycklig att jag nästan inte fick med var de bodde å vad koden var å så. jag skyndar mig dit och får min hörapparat. det var en 8årig tjej som hade hittat den. mammam nämnde hittelönen och jag slog mig för pannan. jösses, den glömde jag. jag vart så glad. men jag stack genast och hämtade den. flickan fick 50kr och en polkagrisstång, en sån man hänger i julgranen ni vet.
så nu är jag jätteglad. min lycka är fullkomlig och jag kommer aldrig tappa bort min hörapparat igen.

1 kommentar:

  1. Vilken lycka:D

    Känner igen det där, jag har oxå slarvat bort dom:P

    Helt underbart det där att du satte ut lappar och sen verkligen fick tillbaka den;)

    SvaraRadera