onsdag, februari 16, 2011

Hurtigt! :)

Denna vecka började ju Kom-igång projektet, ett träningsprogram för universitetsstudenter, och jag är en av de lyckiga 18 som fick vara med! Redan i måndags efter presentationen körde jag ett step-pass. Men oj vad det var svårt att hänga med i koreografin! Gav upp tidigt (vill ju inte stuka fötterna) och trampade på istället, vilket blev lite monotont. Men jag får ge det en chans till.

Ikväll var det Spin25Core, med en halvtimme spinning och därefter core-träning (mycket mage). Däremot så var core-passet inställt, så det blev bara en halvtimme spinning, (which by the way was URJOBBIGT!). Men så skuttade jag in i Zumbapasset som började precis då, och det var jätteskojigt, men jobbigt, med tusen olika danssteg och rörelseglädje. Det kommer bli mitt favoritpass!
Men spinning, det är verkligen inte min grej. Den där pinnsmala sadeln som skär sig in mellan skinkorna (jag är iallafall glad att jag inte är kille!) och så sitter man obekvämt framåthukad och trampar galet mycket så att låren svider av mjölksyra!! Nej tack! Det pallar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar