fredag, april 17, 2009

Canción de oro

Idag var jag sjuk.
Jag försov mig, sölade vid frukosten, insåg att min lektion hade börjat för en kvart sedan, och gick och la mig.
Jag gruvade mig lite först, men sen tänkte jag "antingen så känner du dig frisk, klär på dig och går genast till skolan, eller så känner du dig sjuk och sover så länge du behöver." Hela min kropp och mitt huvud sa åt mig att jag var sjuk, så jag sov. 4 timmar till.

Skypade hem. :) Fick hjälp att öppna en kokosnöt. :D Ätit kokosnöt. Suttit vid datorn och inte gjort något speciellt. Men tillslut googlade jag fram en dikt av Ruben Dario, Canción de oro.
Den är supersvår, måste slå upp en tredjedel av alla ord. Så jag hittade den på engelska. Genast mycket lättare, även om den innehöll en del svåra engelska ord också. Men nu kunde jag åtminstone förstå sammanhanget.

Jepp, det var allt för tillfället...

Här får ni ett smakprov av dikten:
Svår, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar