onsdag, april 22, 2009

Riktigt jäkla förkyld! :(

Snuvig, ont i halsen, lymfkörtlarna i halsen är stora som golfbollar, och jag känner av förkylningen i ögonen och öronen också. Men inte i bihålorna, har tryckt och pressat, inte ont. Det är iallafall bra.
En annan sak som är bra med min förkylning är att jag glömmer bort mitt magont. Men ryggsmärtan är konstant...
Det negativa är väl uppenbart; hängig, okoncentrerad, tråkigt sällskap osv...

Jag orkade inte med salsa igårkväll, och kommer inte dansa imorgon heller. Massage blir det inget av heller. För de som inte vet det så är det väldigt dumt att få massage när man håller på att bli eller är sjuk. Man ökar cirkulationen av lymfan och smittan sprider sig då till hela kroppen. Så så är det.

Jag ska vara sjuk imorgon också. Jag får inget ut av lektionerna när jag känner mig så här. Bättre att plugga hemma då, med tillgång till iskallt vatten och kudde (och andra bekvämligheter). På torsdag kanske jag är medpå morgonen på Protocolo, men jag åker nog inte ut till stranden.

Sen är det skriftlig examen på fredag morgon!!
Den muntliga examen har jag på onsdag förmiddag. Skönt med ett litet andhål (att plugga på).

Javel. Jag knaprar rinexin, dricker micomust, har några få halstabletter med mig (men ska köpa fler) och sprutar nässpray för glatta livet 'in order to get' frisk! :)

Kram allihopa!!

1 kommentar:

  1. Å jag som har skickat massor av viks halstabletter till dig:(

    Lycka till på examen.

    Kraaam mamma

    SvaraRadera