fredag, april 17, 2009

Listor

Saker jag saknar som finns i Sverige:

Fullkornsbröd
Knäckebröd
Smör
Ost
Mjölk (!)
Choklad
Varm dusch
Ständigt tillgång till vatten
Ständigt tillgång till el
Bristen på kackerlackor (näst intill obefintlig)
Mina böcker
Tv:n och pvr.
Filmer
Fläskfilé med pommes frites och bearneissås
Pappas grillmat
De där grillade päronen med tranbär, ni vet..
Teriyakilax! Med morötter och palsternacka
Palsternacka i tacos!
Min säng


Saker jag kommer att sakna som inte finns i Sverige:

Sol och värme
Havet
Little Corn Island, med allt vad det innebär (vit sand, god fisk, snorkling osv)
Alla norska kompisar (fast de bor ju inte så långt undan)
Mango
Kokos
Ananas
Brownie på La Rosita



Äh, kommer inte på mer saker. Det får vara bra så länge. Nu ska jag på massage och pedikyr och manikyr. :D Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar