måndag, april 27, 2009

Kino! :)

Jeg var på kino ikveld! Vi så på "17 otra vez", med ham Chandler fra "Venner" og Zac Efron! Jeg likte den veldig godt! :) Jeg trur jeg ska kjöpe den fra gatan, det finns mange film-forseljere her. Koster bare 20 cordoba (10 svenske kroner), og jeg trur det er grei nokk kvalitet... :)

Det bästa var på slutet! Han Chandler har just fått jobb som coach för ett basketlag, och hans vän ger honom en present - en visselpipa. Och så säger vännen: "Don't blow it!". *skratt*

För er som inte fattade. Han ska inte sabba sitt nya jobb, det var det vännen egentligen menade. Men om man ser till den etymologiska betydelsen av frasen så betyder det ju "Blås inte den!", och man måste ju blåsa i en visselpipa för att den ska funka! :P (säkert onödigt att förklara detta, men men..)

Javel. Imorgen skal vi studere mere! Og jeg skal besöke Sobeyda og hennes to gutter, og gi dem presangen (hur stavas det?). Og så ska jeg köpe Piñata! :) Jeg trur det blir en Sponge Squarepants! :) Og så må jeg studere enda mere! Samme på tirsdag. På onsdag klokka 10.20 har jeg muntlig eksamen!!! Det går nokk greit, men vil bare vite hva jeg hvil si, og slå opp di ord jeg ikke kan! :)

Klem och kram till allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar