fredag, april 24, 2009

PAKKE!!!!!!!!! :D

Jag har fått min pakke!!! :D

Jag satt här och pluggade, och Roger går runt och samlar in pengar (för vi skriver på lista när vi tar dricka ur kylskåpet), och så säger han till mig:
"Just det, det höll jag på att glömma. Din pakke har kommit!"
"Vaa! Menar du allvar?" tjöt jag och tittade på klockan. Halv fem. "Men har de öppet fortfarande?"
"Ja, men du får skynda dig!"
Jag tog mitt passkopia, post-avi:n och tog en taxi till postkontoret. Överlycklig!

Det tog lite tid, skulle först skriva under lite papper, men sen fick jag den! Och jag frågade hur jag skulle göra om inte pakke 2 kom innan jag åkte. Om t.ex. Lucia skulle ta emot den. Då måste jag skriva en lapp där jag uttryckligen ger henne tillåtelse att ta emot paketet, och hon måste visa upp den och min passkopia.
Hoppas pakke 2 kommer innan jag åker!

Men oj vad glad jag är!
Chokladen var helt smält, så den in i frysen. Knäckebrödet öppnade jag genast och åt och bjöd av. Klänningen är jättefin! Den ska jag ha på mig ikväll! Och t-shirtarna var fina också. :D

Men osten hade de beslagtagit. Det är förbjudet att skicka djur eller vissa matvaror mellan olika länder. Kanske var det delvis därför det tog sån tid? Javel, de gjorde nog mig mest en tjänst genom att ta bort den, så slapp det stinka för mycket i paketet. :D

Så nu går jag runt med min låda knäckebröd och är jätteglad! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar