lördag, april 04, 2009

Turkost hav och kritvit sand!

Hejsan!

Nu sitter jag paa internetcaf'e paa Corn Island!!

Det gick fint att ta sig till Managua, trevligt med saallskap med Johanna, Anne och Hilde.

Sen tog jag taxi till flygplatsen. Paa vaagen ringer hans mobil, och han pratar men foorstaar inte vad den andra saager. Karina, hoor jag honom saaga. Aah! Laat mig prata, sa jag. Aar det Karina och Magnus fragetecken. fraagade jag paa norska. Ja, det var det. kolon D. Jag pratade mellan dem och taxichaufooren. Det var lite kul, tyckte jag. Vilket sammantraaffande!!

Jag har postat vykort till Farmor nu! Saa vi faar se hur laang tid det tar...

Sen flygplatsen. Pytteliten.
Jag pratade med en familj fraan Virginia. Pappa Dave, flygraadd mamma och tre barn. Den aaldsta pa 16 studerade spanska, saa jag pratade spanska med henne. Hennes pappa sa att hon var vaaldigt osaaker, men hon kunde en del ord. Men knackigt var det. Men jag tyckte det var kul, och jag tror hon uppskattade det.

Sen hoppade vi paa planet. Det fick bara plats med 12 stycken och tvaa piloter. Jag satt precis bakom dem. Nu kunde jag ju faktiskt anvaanda nagelsaxen som vapen och hugga ner dem, en helt annan sak aan ett stort plan daar piloterna aar i ett eget rum. Tschy. kolon P

Jag gillade flygturen. Det var haarligt. Jag satt och log hela tiden. Tog lite bilder. Vi kom saa naare molnen! Men saa poff saa somnade jag. Flygturen var paa en och en halvtimme, och naar jag vaknade var vi naastan framme. Jag hade inte ens maarkt att vi mellanlandat!!!

Vi hoppade av, och jag var tvungen att vaanta paa naasta plan som hade min resvaaska. Men det var bara 15 minuter. Kunde reconfirm min resa hem saa laange.

Taxi till baatkajen. Var orolig att vi missat den, men nej! >D Och daar var Christine och hennes pojkvaan Vetle! Jag blev saa glad att traaffa dem. Skoont att slippa vara sjaalv. De skulle ocksaa bo paa Grace's.

Baatturen var snabb, mycket vind, och guppig. Man blev bloot naar baaten slog emot vattnet.

Framme! Vi gick runt oon till vaart hostal, och det blev problem, de hade tydligen inte fattat att vi ville boka rum naar vi ringde en vecka tidigare. Men vi fick varsitt rum, jag med tvaa saangar. Har prylar paa den ena och sover paa den andra. Anvaander mitt eget kodlaas till dooren. Finns ingen safe/laada. Men det gaar nog bra aandaa, med mitt eget laas som det saakert inte finns extranyckel till. Stenhaard saang..

Det blev fort moorkt. Vi aat middag, fisk *med ben, huvud, svans och allt!*, men det var gott. Sen gick jag och la mig.

Naasta morgon steg jag upp, och var inte hungrig. La mig paa stranden direkt. Solade, badade, snorklade. Saag bara sjoograas, tvaa stjoostjaarnor och tvaa fiskar. Vetle hittade en stor vacker snaacka, men snigeln var kvar. Vi satt och ville se den kravla ur, men den var envis. Det kom en nyckelpiga ocksaa, men det var svart med rooda prickar!! Tufft! kolon D

Tillslut taankte jag ta en tur runt oon, men blev snurrig. Bestaallde lunch, kyckling, och la mig paa saamgen. Hon knackade naar maten var klar, och jag aat. Blev baatre. Men jag vet inte varfoor. Foormodligen foor att jag inte aat frukost. Det borde jag ha gjort. Men jag hoppas att det inte aar kristallerna i oorat eller, aannu vaarre, denguefeber. Vi faar se...

Jag aat, och sen gick vi tre runt till andra sidan och kollade dyk *Vetle* och snorkling *jag* och kamerauthyrning. Saa det ska vi goora en dag.

Sen internetcaf'e.

Det aar fantastiskt haar, palmer, blaa himmel, fluffiga moln, varm sol, turkost hav och kritvit sand. Underbart! Ska bara slappa, bada, sola *och bli riktigt brun!* snorkla och ha det mysigt hela tiden!!

Jag faar se hur ofta jag kommer hit och skriver paa internet. Inte saa ofta, tror jag. Saa ni faar staa ut med faarre blogginlaagg ett tag!

Kramkramkram till allihopa!!! <3

1 kommentar:

  1. Vad skönt det låter (ja, förutom Dengue-feber då, men det tror inte mamma att det är. Ledont och trötthet i massor ska det va då, typ influensa). Husomehelst - kul att läsa och bra att du inte är helt själv där heller. Hoppas du får några fina snorklingsturer - vi tycker bestämt du ska göra det, fast kanske utan kamera om du vill spara lite på något - i alla fal inte varje gång :-) Nu ska vi äta frukost (kl 11:50) vi var på Ps:sons fest igår - jättetrevligt och alla hälsade till dig, särskillt Steffie.

    (Om du hinner skriva mer därifrån, kan du köra bara med "a" och "o", jag tror det blir bättre att läsa.) Kram, mamma o pappa

    SvaraRadera