tisdag, april 28, 2009

Pues, había una buen día... :)

Jag köpte film idag, från gatan, en sån där kopierad i halvdålig kvalitet med något brusigt ljud. Men jag ville bara testa. Det kostade bara 20 C för en film (10 kr). Jag köpte två. 17 otra vez (den jag såg på bio) och en samlingsskiva med alla tre high school musical! Jag och Tina har precis sett 17 otra vez tillsammans på Anitas dator. :) Jag hade inte förstått mycket om jag inte hade sett den förut, på grund av att det var svårt att höra och att texten bitvis inte fanns och ibland till och med var felöversatt!

Men men. Det var kul! :D

Idag fick jag en present av Johanna, Anne och Anita! Ett turkost linne! Supersnygg, enkel men fin! :D Åh vad glad jag blev! :D Det var riktigt gulligt av dem!

Imorgon ska jag plugga mera. Men jag känner mig inte orolig alls. Det här kommer gå bra. Jag övar mig genom att prata och tänka på spanska. :) Egentligen borde jag skriva bloggen på spanska! ;)

Entonces... Tenía un muy bien día, y mañana voy a estudiar más, en El Convento, porqué acá hay sofas muy suaves! Me encanta! Por fin muebles suaves! Sólo hay muebles de madura! Cuando estaba en la sofa, no pude recordar la palabra "sofa". Entonces lo explicé como "una silla destrechada y suave". Bien, no te piensas? :)
Bueno, voy a dormir pronto. Sólo necesito que limpiar antes, porque tengo muchas cosas en mi cama. Y quitar el maquillaje. Y cepillarme los dientes. Después voy a dormir! :)

Buenas noches! :)

(oroa er inte, ni som inte kan spanska. Jag skrev inget relevant här ovan. Men använd babelfish eller goggle översättning om ni är nyfikna. Eller fråga Axel, han är så duktig på spanska! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar