lördag, maj 23, 2009

Bergen!

Nå er jeg i Bergen.

Inatt sov vi i Geilo. Väldigt vacker plats! Och deretter dro vi över Harddangervidda, utroligt fint! Solen strålade och snön gnistrade. Rosalia fick för första gången känna snö. Bestefar skulle ju förståss slänga snöbollar på henne. Hon gillade snön, lite kall men kul! :) Innan hade hon frågat mig hur snön var, "som salt?" Nej, sa jag, det är av vatten. Det är som is, fast mjukt... förklarade jag.

Just nu er vi i Austreheim, nere Bergen. Björn, bestefars kompis, håller på och bygger en riddarborg till hus. Väldigt häftigt! Det är getter och hästar och fantastisk utsikt över sjön och liten strand med fin sand och snäckor... Väldigt mysigt här!

Jag hoppas jag kan få möta folk som bor i Bergen, som jag lärde känna i Nicaragua. Jag vet inte riktigt vilka som bor här, så de måste skriva till mig, så vi får se... :) Vi drar herfra på mandag, så jeg har ju imorgen, söndag, på meg å möte folk på...

Men på måndag ska jag träffa Henriette i Valdres! Och på tisdag ska jag träffa Christine och Suzy och kanske Anniken! Det ska bli kul! :D

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar