torsdag, maj 14, 2009

Mera guate dag 12

Jag packade upp lite och försökte göra mig hemma. Rummet var ganska stökigt och det fanns inget utrymme att ha saker på. Låste in det viktigaste och lade resten på sängen, sen gav jag mig ut i stan.
Först minibank, sen letade jag efter det café som jag och bestefar ätit frukost på för tre år sedan. Jag hittade den, och den såg precis ut som då, men den verkar mera framgångsrik nu. När jag tittade igenom menyn så insåg jag att det här kommer bli dyrt, det fanns så mycket gott! Jag började med det jag beställde för tre år sedan, pannkakor och chokladdryck. Det kom med frukt, precis som då, och smakade väldigt gott. :)
Men jag mådde lite dåligt. Jag var egentligen väldigt hungrig, och att äta pannkakor med grädde och sirap på var kanske inte så smart. Jag beställde guacamole med krispigt bröd, lite mer mättande och väldigt gott.
Jag pratade med en kvinna som varit på resa i tre veckor och höll på att bli doktor. Väldigt trevligt. :)
Sen pluggade jag. Satt där och knaprade på bröd med guacamole och läste artiklar och antecknade lite. En del förstod jag mer, en del förstod jag fortfarande inte. Det blev väl en tre timmar innan jag gick hem, ville vara hemma innan mörkret kom.
Ska försöka plugga mera ikväll.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar