onsdag, maj 13, 2009

Dag 12 i Guate

Steg upp klockan 6 imorse, åt frukost och packade det sista. Jag var egentligen klar en timme innan jag skulle åka, men då hade jag inte diskat. Hade hoppats på att få skriva en lapp "förlåt att jag inte hann diska", men har man en hel timme till förfogande går det inte att undvika. Så jag diskade.
Och så packade jag om mina två handbagage, jag visste inte vad jag hade slängt i och hur jag skulle få tag i något om jag behövde något. Så jag packade om.
Sen bar jag och Cruce ner väskorna till strande, där den privata båten just kom. In till Pana, tuctuc till shuttle, och så vänta i nästan två timmar. Sen två timmar med shuttle. Slumrade litegrann...
Sedan var jag äntligen framme i Antigua, tog mitt pick och pack och rullade iväg till Gato Negro, som inte var så långt borta, tack och lov! Alla backpackers kollade efter mig, en del erbjöd sig att hjälpa, men jag sa nej tack, min skit ska jag släpa på själv! :P Internet och frukost ingick, så jag tog det. Jag bor i ett dorm med fem andra killar... ;) Det ska jag väl stå ut med i två nätter.
Jag plockade genast fram min dator och ringde hem, men mamma visste redan att jag var framme. :) Hon sa det till pappa bara en minut innan jag ringde. :) Varför skype när man har telepati? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar