fredag, maj 15, 2009

Dag 13 i Guate

Idag åt jag frukost på Gato Negro, där jag bor. Det var inkluderat i priset, så jag valde det dyraste. :P Omelett. Även om jag inte är störtförtjust i ägg så är det faktiskt mättande, och det var rätt gott! :)

Sen gav jag mig ut i stan och letade efter marknaden. Jag hittade den, och det var en del fina grejjer, men jag har redan köpt en massa presenter och hade inte riktigt plats för mer. Det var bara en sak jag letade efter, men det fanns ingenstans. Sen gick jag vilse inne i frukt och grönsaksmarknaden. Herregud, det var helt enormt! Och omöjligt att orientera sig i de mörka gångarna. Jag antar att jag kunde ha gått tillbaka samma väg jag kom, istället gjorde jag det svårt för mig och vandrade runt istället... Tillslut hittade jag ut. :)

På väg hemåt gick jag förbi massagestället jag hade planerat att kolla upp. Jag bokade tid för massage, pedikyr och manikyr. :)

Sen hem och skypa lite. :)

Därefter åt jag lunch på Consada (nej det hette det inte..), och försökte plugga lite. Och så var det dags för massage! :) Jätteskönt! Och fötterna blev bra. Hon fixade tillochmed mitt nageltrång! Fingrarna blev fina också. Franskt blev det på händer och fötter.
När vi kom till mitt stackars reducerade finger så förklarade jag vad som hade hänt.Och sa "aj" och tog det försiktigt där. Hon klippte nageln (det lilla som fanns kvar) och målade det försiktigt. Men det börjar faktiskt läka! Det sved inte heller när hon råkade ha aceton på det heller, så jag kan nog skippa plåstret och låta det läka i fria luften. Bra! :)

Och så hem, efter två timmar, och äta middag. Kycklingburrito! Nu börjar det bli kväll, men jag ville bara testa glasen på Consada, så jag gick dit med läxböckerna. Satt en timme, men sen blev jag för stressad, ville hem och duscha och packa.
När jag skulle betala så insåg jag - jag hade glömt plånboken! Jag talade om det, och erbjöd mig att lämna min kamera som pant för att visa vilken ärlig typ jag var och springa och hämta pengar. De tyckte det var okej, så jag gick tillbaka, hämtade pengar, till caféet och betala och få tillbaka kameran. Phu!
Nåja. Sen duschade jag och packade. Jag hoppas verkligen att det inte blir övervikt!! Nu återstår bara att sova, äta frukost och ta mig till flygplatsen. Sen blir det 15 timmars flygning som gäller! Och därefter, por fin!, miljoner kramar! :D I can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar