söndag, maj 10, 2009

Dag 8 i Guate

Sov till klockan 11. Steg upp och fann att jag var ensam, tjejerna hade gått till Iguana. Skönt. Jag åt frukost, pressade apelsinjuice. Mums! :)
Sen diskade jag. Jag blev så irriterad på alla flugor. Jag diskade, tvättade diskbänken, tvättade spisen (det är bara att lyfta på gallret så kommer man åt lätt) och torkade bordet, och när allt var diskat torkade jag det och ställde undan, och sköljde diskstället och torkade mera på diskbänken. Kort sagt, det tog cirka 1,5 timme, men nu är det skinande rent. Grönsakerna och frukten ställde jag in i kylskåpet, så nu hoppas jag att flugorna ska försvinna.

Klockan är 21 hemma, vet inte om jag ska skynda mig in till Pana och skypa hem eller vänta till imorgon när det är lite tidigare på kvällen hemma...

Jo, jag åkte in! :) Internetcafé 1 hade inte skype. Det hade Internetcafé 2, men ingen internetuppkoppling för tillfället. På Internetcafé 3 kunde jag äntligen ringa hem! <3 Gud vad skönt att få höra era röster igen. :) Jag saknar er!

Efteråt gick jag och fyllde på pengar på modemet. Jag köpte också några böcker på spanska, klassiker som Romeo och Julia, Don Quijote, Oddyssen och så. :) Tyckte det kunde vara kul, och de kostade bara 20 Q styck och var små tunna pockets.

Därefter började det ösregna. Vattnet på gatan nådde upp till fotknölarna. Det fanns inget annat att göra än att vada. Jag blev dyngsur, men tänkte att jag kan ju duscha när jag kommer hem. Jag tog taxi till marknaden och köpte äpplen och lök, sen till affären och köpte mjölk, ost och smör. Sen tog jag taxi och båt hem igen, duschade, sköljde mina skor och strumpor, hängde kläder på tork, och nu sitter jag här och provar modemet. Det funkar lite sådär. Verkar som om jag inte kan göra hur många saker som helst samtidigt. Men det är okej. Huvudsaken är att jag kan skypa hem när jag vill nu! :D Och att jag kan hitta info till uppsatsen...

En fråga: Jag fyllde på modemet med 100 Q för en vecka. Vad innebär det? Kan jag vara på internet dygnet runt i en hel vecka eller kommer pengarna ta slut nångång?

Snart ska vi ut och äta middag. Vi orkar inte laga mat. :P Det blir trevligt!

Kramkram!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar