fredag, maj 08, 2009

Dag 6 i Guate

Imorse sov vi lite extralänge. :) Sen åkte jag, Karianne och Miriam till San Marcos och San Pedro, och Johanna och Israel åkte till Panajachel.

Det var inget att se i San Marcos, bara fler indianer och en massa hippies. (Jag tänkte på hur begreppet hippie har ändrats - på 70-talet innebar det blommor i långt lockigt hår och batikkjolar, nuförstiden är det dreds, tatueringar, piercingar och knäppa kläder som signiferar en hippie).

Så vi åkte vidare till San Pedro. Större by, mera butiker och prylar, lite roligare. :) Vi fotograferade söta barn, åt lunch (jag drack varm choklad!) och kollade igenom Aladdin-byxor och gensers. Sen åkte jag hem och tjejerna sov över i byn.

Hemma så var jag ensam en stund. :) Poppade en massa popcorn! ;D Sen kom Johanna och Israel hem, och vi knöt band och myste. Sen lagade vi kycklingtacos (med massa cocos!) och nudlar. Det blir lite mysko matkombinationer, men otroligt gott var det! :D

Jag och Johanna delade på en flaska Guate rom, men vi orkade bara fyra glas var, sen gav vi upp. Mycket musik, försök att komma in på internet, försök att skypa hem (gick inge vidare) och nu är det dags att sova. Imorgon så åker Johanna och Israel 6.30 från kajen, och jag ska vinka av dem (om jag vaknar). Därefter ska jag sítta på internetcafé och ringa hem, och börja kolla upp oppgaven.

Nåväl. Godnatt! (klockan är halv 2, så jo, det är dags att sova...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar