torsdag, maj 07, 2009

Dag 5 i Guate

Idag steg jag, Karianne och Miriam upp tidigt, för vi skulle åka till Chichi. :) Båt till Pana, och sedan tre bussar innan vi var framme. Bussturen kostade totalt 12 Q (och Quetzales är lika mycket som svenska kronor). Billigt! :)

Vi kom till marknaden, och blev riktigt besvikna. Det var bara frukt, grönsaker, kycklingar och skräp. Kjempetrist! :( Vi kikade in i kyrkorna, gick runt på marknaden och gav den en chans till, men nej, det var inget att ha. Så vi tog tre bussar tillbaka till Pana och shoppade där istället. :)

Har köpt massa fina presenter! :D Men jag sitter och gör smycken också, så mamma, nu kommer du få något som jag har gjort själv (det var väl längesedan?). ;)

Tillbaka i Santa Cruz så väntade Johanna och Israel på hos hemma hos mig. Cruce hade släppt in dem, det var bra, då slapp de sitta ute och frysa. Det var jättekul! Vi satte igång pysselhörna, och Johanna lärde mig göra ett coolt armband, som jag sitter och gör just nu.

Sen lagade Johanna middag, och jag hjälpte till. Vi gjorde pommes frites (mycket olja, vitlök och barbecuekrydda), kokte ris (den krävde 50 minuter!), stekte champinjoner, majs, lök, morot, vitlöksbröd och bearneisesås. Det blev väldigt gott! :)

Under middagen pratade Israel om att han ville bada. "Ska vi bada?" " Nej" sa de andra. "Ja", sa jag. Why not? I'm living on the wild side!! :P Efter maten frågade han om jag verkligen ville bada, och jag svarade "Visst!". Jag bytte om till bikini och så gick vi. Johanna följde med och fotograferade. ;) Bildbevis finns! Det var lite kallt i början, men när vi fått i hela kroppen (inte huvudet dock, hade smink på mig) så var det faktiskt riktigt skönt. :)

Nu sitter vi och myser igen. Om vi orkar så poppar vi popcorn också ikväll. ;)

Kramkram!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar