söndag, februari 15, 2009

14 feb

Jag gick och handlade med Marte. Tog med min stora ryggsäck. Vi gick bort till en supermarket längre bort, där det fanns större vattendunkar. En på 11 liter med pipa som man kunde hälla ur (bra!) och som kostade 47 C, och en på närapå 20 liter som kostade 30 C (bättre!). Men det är en sådan som man vänder upp och ner och har på väntrum, med kran (förstår ni?). Hursomhelst är det svårt att hälla över till mindre flaskor, så jag tog den på 11 liter. Men jag ska ta reda på om jag kan köpa en kran till den på 20 liter. Ganska stor skillnad i pris.

Jag köpte även konserver med majs, kikärtor, ärtor och champinjoner, och så en matlåda, lök och yoghurt. Sedan packade jag ner allt i ryggan och bar hem det. Jag hjälpte Marte att bära hennes 11 liters dunk också. Var varm och svettig när jag kom hem. Lene upplyste mig om att man kunde köpa 11 liters dunkar på Union också (som ligger närmre). :P

Sedan skulle jag laga mat. Men fick problem. Det fanns ingen konservöppnare! Jag bad nattvakten om hjälp, och han tog fram sin kniv och skar ut ett hål. :)

Sedan stekte jag alltsammans i olja (eller ja, inte yoghurten dåra). Jättegott! Sedan gick jag och la mig tidigt. Skulle ju till Cerro Negro nästa dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar