fredag, februari 13, 2009

Salsa

Igårkväll gick vi ut och åt på Bigfoot, och jag provade en Toña öl, väldigt äcklig, men ingen eftersmak (vilket var bra). Men så gillar jag ju inte heller öl.

Sedan gick vi till Quemada där det var salsakväll, och där var det väldigt många andra kulturstudenter, så det var trevligt. Jag minglade runt och pratade med många. Köpte en Flor de Caña, smakade lite som Smirnoff. Gott! :)

I början av kvällen var det bara ett par som dansade, och de var så duktiga att jag inte vågade försöka. Sedan blev det fler, men jag satt och pratade och hade kul. Och så var det en kille (från Nicaragua) som frågade om jag ville dansa. Hans kompis frågade också min kompis. Jag skrattade och sa att jag är väldigt dålig på att dansa, och han sa bara "Todos pueden bailar!", så okej, jag skulle väl försöka. Han visade mig grundstegen, och så hängde jag med så gott det gick. Det var väldigt kul! Han hette Roberto och var 28 år. Vi dansade tre gånger. :) När han frågade hur gammal jag var svarade jag novecientos (=900). När jag insåg hur fel jag svarat skrattade jag högt och generat. :P Diecenueve menade jag ju! ;)

Sen ville de andra vidare till ett diskotek, men då var klockan 12 på natten och jag var trött. Jag åkte hem ensam, tog en taxi, och det gick väldigt bra, kände mig inte orolig alls. Men jag lovar, jag är försiktig! Anne följde med mig ut till taxin för att kolla att han var okej. :)
Så jag kom hem ordentligt och var redo för sängen vid 1-tiden... :P Många sena kvällar denna vecka! Och det blir det ikväll igen, då är det fiesta på Iguana för alla kulturstudenter! :D Då ska jag dansa mera salsa! :D

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera