tisdag, februari 17, 2009

Avena para desayuno.

Nu börjar snart dagarna att bli förutsägbara och jag har inte så mycket nytt att säga.

Igår kväll åt vi ute. Det var trevligt. :)

Imorse var det något som liknade havregrynsgröt till frukost. ?Qué es esto? frågade jag Roger. "Avena" svarade han. Det sa mig ingenting. Jag frågade Karina "Är det havregrynsgröt eller?" Ja, det trodde hon. Nåja, jag tog en sked och smakade. Ja, det var havregrynsgröt, men godare än den mamma äter hemma. :P Så det åt jag till frukost idag.

Sen till skolan. Jag har fått mitt skåp, så den bar jag ut till bussen. Många stora ögon och frågande blickar. Förklarade att det är för att jag vill ha grejer på studiecentret också. "Bra idé" tyckte många.

På bussen lärde Johanna mig en annan typ av knytarmband (hon lärde mig en föregående kväll) så det satt jag och gjorde på bussen, knöt armband. Jag blev klar med den ganska snart, och eftersom Johanna tyckte det var så fin så fick hon den av mig. Hon blev jätteglad! :D

På lektionen frågade Sobeyda om vi hade gjort läxan (läsa en kort te

(Blev avbruten av en kackerlacka som föll ner på kompisens laptop. Den är fångad av en askkopp och massa människor försökte ta bort den. Jag var tvungen att flytta mig. Nu är den borta. Bra.)

(läsa en kort text och skriva en sammanfattning om den.) Jag hade läst texten, men inte skrivit, så jag svarade nej på hennes fråga. ?Qué? sa hon bestört. Jag förklarade att jag tyckt det var en svår text, och att det fortfarande känns som semester, men jag lovade att skärpa mig i fortsättningen. Bra, tyckte hon och så gick vi vidare. Senare i lektionen skulle vi läsa en tidningsartikel, och då tyckte hon att jag var duktig när jag sammanfattade vad jag just hade läst högt. Jag fick en applåd. :)

Sen hade jag inga lektioner fram till lunch, så jag badade och solade, och sen åt jag lunch, och så badade jag och solade lite till. :)

Kl 16 var det Latinamerika studier på Casa Protocolo. Det var bara ett intro. Hon gick igenom en del tråkiga saker, och sen fick vi veta att uppgiften vi skrivit hemma och lämnat in första dagen inte var godkänd för många (bland annat mig). Blev besviken, och jag var dessutom fruktansvärt hungrig och kände mig svimfärdig. När vi tillslut fick gå skyndade jag mig hem och lagade mat. Sen dess har jag beklakat mig här på datorn, men nu, efter lite mat och coca cola, känner jag mig bättre och kan kanske ta uti med min uppgift. Det jag måste förbättra är mina referenser.

Så, det var allt för nå. :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar