lördag, februari 14, 2009

La fiesta

Halloj! :)
Kort om igår:
Introdag på Hotel Convento, vi satt i ett kraftigt luftkonditionerat rum och fick höra en genomgång av hela Latinamerikas historia, något vi kommer jobba med de närmsta tre månaderna. Vi fick korta raster då och då (passade på att gå ut i värmen - skönt!) och åt lunch på Iguana. Efter lunch var det konsert! En kvinna sjöng och en man spelade gitarr, och första låten var Ojalá, som jag hört förut och gillar. :) Sen var det två andra bra låtar som jag ska söka efter på Itunes.

Sen gick jag hem, duschade och tog en tupplur. Tyvärr var jag nästan tröttare efter den. :P När jag slutligen steg upp var klockan kvart över 6, bara 45 minuter att göra mig iordning till festen. Klädde på mig, sminkade mig och så gick vi. Det bjöds på välkomstdrink (som var väldigt god, tog flera gånger) och mysko mat som i och för sig gick att äta. T.ex. något vi trodde var Guacamole men som var avokado med ägg i! Det var ganska okej, men det var lite äggskal kvar i min. :P
Annars så pratade jag med många, drank en smirnoff och blev rätt trött. Jag dansade lite, men sen gick jag och Lene hem och la oss.

Idag sov jag till klockan tio, åt frukost och skypade hem. :) När jag är klar här ska jag gå och storhandla, konserver och stora vattendunkar. Måste ta taxi hem, men det kostar bara 15 C. :)

Tjingeling! ;)

1 kommentar:

  1. Kul att pratas vid, men det är konstigt, jag kommer på en massa saker när vi lagt på, börjar nog bli som mormor, skratt :-P
    Vi har ätit hummer och champagne, jättegott! Axel o Camilla gillade det oxå. Så tittade vi lite på tv och nu är klockan midnatt och den stora tröttheten är på väg :-O
    Godnatt hjärtat mitt, ha så kul på vulkanen i morgon..

    SvaraRadera