söndag, februari 15, 2009

Cerro Negro! :D

Klockan 6 ringde väckarklockan. I god tid till 7.30 hann jag äta frukost, klä på mig, smörja in mig med solkräm och helt enkelt vara redo.

Vi åkte, men sen stannade bussen, och vi stod still i en halvtimme medan vi väntade på något. Sen rullade vi vidare. Tillslut stannade vi vid vulkanen, som är typ 700 meter över havet. Vi startade på 400 meter.

Vi började gå, och Rigo sa till oss att hålla avstånd, för om någon snubblade till så skulle det rulla stenar som kunde skada den bakom. Så naturligtvist är ju det första jag gör att snubbla till! :P

Vi vandrade uppåt. Jobbigt. Vid varje större sten satte jag mig en stund och vilade. Passade på att dricka vatten och fotografera.



Tillslut var vi uppe. Härlig utsikt! :D

Sedan skulle vi ner igen. Vi skulle ta en annan väg, som mest var sandig. Denna väg var så här brant.
Uff! Men vi började gå, med stora mellanrum för att undvika askstormen. Det gick väldigt bra. Man sjönk ner med fötterna nästan upp till knät, och man gled mest ner. Det kändes som att cykla. Telemark sa någon.

Tillslut kom vi ner. Alla hade aska och stenar i skorna. På ett hus i närheten kunde vi skölja av oss det mesta, och så fort vi kom hem tog alla en dusch.

:) Det var väldigt häftigt och roligt! Se fler bilder på facebook!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar