fredag, februari 20, 2009

Jueves

Lång skoldag idag.
Först grammatik på protocolo.
Sen till stranden (på bussen läste jag Gioconda Belli och markerade okända ord. Ungefär vartannat...).
Sen hade jag spanska med Sobeyda då vi diskuterade boken. Jag fick sammanfatta inledningen (vilket var bra, för den hade jag läst mest och förstått) så hon tyckte att jag var duktig. Men de två sista kapitlena fick vi i läxa till måndag eftersom inte många hunnit förstå dem...
Sen var det lunch.

Sen hade jag håltimme. Då passade jag på att slå upp ord som jag hade markerat att jag inte förstod. Hann med kanske 1,5 kapitel innan jag tröttnade, en kvart innan bussen skulle hem.
Vi tog bussen tillbaka (jag la mig ner för att sova, gick måttligt bra, det skakar så mycket...)
Vi hoppade av vid Museum de Ruben Dario, en känd nicaraguansk författare (not by me) :P Vi gick runt och fick veta saker om honom (inte så intressant), och tillslut fick vi gå hem.

När jag kom hem var det full rulle i köket. Det hackades lök och paprika och det ordnades inför Tacokvällen! :D Jag bytte om och gick och hjälpe till.
Vid 18 tiden var maten klar, och hela huset satte sig och åt. Det var jättegott! :)

Efter maten gick vi till Casa de Cultura för att ha salsalektion. Det var jätteroligt! Han visade alla grundsteg och la på fler och fler rörelser, och sen skulle vi dansa i par. Det gick väldigt bra för mig. :D Ser fram emot nästa lektion på måndag.

Sen gick jag och Lene till Quemada och drack isté. Det var inte mycket som hände där, Senare kom Sunniva, Anett och Maria, men sen ville jag gå hem.

Och nu sitter jag här! Imorgon bitti åker jag till Granada. Lämnar datorn här i Leon. Så nästa gång jag skriver blir nog på söndag kväll eller kanske måndag.

KRAM! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar