torsdag, februari 05, 2009

Casa Colibri


Hej hej!

Idag är resfebern inte lika illa... :)

Jag har tagit sista vaccinsprutan för Hepatit B, och för tre veckor sedan tog jag för Kolera och Tyfoid. Så det är bra.

Jag har fått veta att jag ska bo i Casa Colbri. Det ligger närmast Casa Iguana, som är det hus där man har stormöten. Hade velat bo där, men det blir bra med Colibri, då får jag promenera emellan. :)

Läste också en resblogg av en tjej som redan bor därnere, och i Casa Iguana finns det bara 5 duschar och 5 toaletter, och de finns utomhus. Men hon skrev att hon snabbt vande sig vid det. Och vattnet i duschen var kallt, sällan varmt, men det var också bra eftersom temperaturen i Nica är mellan 25-30 grader, så det var bara skönt att kyla ner sig. Jobbigast är de gånger då strömmen gått så att det inte finns något vatten, inte helt ovanligt. :/ Tja, det är ju bra att veta. Inte jättekul att ha det utomhus, men man vänjer sig. Herregud, jag har ju varit scout! ;) Då är det skogen och toalettrulle som gäller... :P

Min uppsats skrev jag klart igår också! Jätteskönt.. :)

Då är det bara lite kvar att packa, och sen bär det iväg! Det ska bli så kul!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar