måndag, februari 23, 2009

Helvetesresan hem från Granada

"Jag skriver mer sen!" Nä förresten, jag tror det räcker. Jag ska inte skriva mer om den där kvällen i Granada. :P Jag hade jättekul iallafall. :)

Efter tre timmars sömn steg vi upp och packade ihop. Vi tog bussen därifrån klockan 8. Jag mådde bra, bortsett från att jag var hungrig (vi åt ingen frukost). Jag knaprade på Ritz, Nachos och russin.
Efter en timme var vi i Managua. Efter en stund hoppade vi på nästa buss, som var av minimi varianten. Tyvärr var vi för många för att alla egentligen skulle få plats, Anne satt i knät på Anita, Johanna satt på golvet och jag satt bara till hälften på ett säte. Det var fruktansvärt obekvämt, jag satt på något hårt (bältesspännet kanske) och måste spänna mig otroligt för att kunna sitta upprätt.
Efter en stund satte jag mig också på golvet, men gången var smal så jag fick klämma mig ner. Ångrade mig när jag väl satt mig, nu var jag fast som i ett skruvstäd. Undrade hur jag skulle kunna ta mig upp sen. Med murbräcka kanske...
Men det var lite bättre ändå, kunde luta mig tillbaka och hade stöd för armarna. Men jag var tvungen att krulla ihop mina långa ben. Tillslut fick jag kramp i ena benet, och efter några minuters panisk kamp lyckades jag räta ut det under sätet framför.
Men 1 och en halvtimmes ressa på detta sätt var helt förjävligt. Jag brottades med klaustrofobikänsla (som jag aldrig plågats av förut) och var varm, hungrig och fick huvudvärk. En del av smärtan kanske var baksmälla, men det tror jag inte. Lite frukost hade också hjälpt, men det var fruktasnvärt.
Tack och lov hoppade en kille av tillslut, och jag fick sätta mig på hans säte. Efter en halvtimme till var vi framme i Leon.

Söndagen slappnade jag av, satt på datorn. Försökte göra läxor, men somnade i hängmattan. Sedan väckte en av tjejerna mig, och jag gick och la mig i sängen. Klockan var väl 9. Så nu har jag fått sova ut. Ska snart åka till skolan. Men måste plugga lite först. :)

Hejsvejs!

1 kommentar:

  1. :-) Visst är det kul att festa, men det är ju rätt skönt att sova lite oxo, eller hur?

    Ta en större buss nästa gång!

    Kram,
    pappa

    SvaraRadera