onsdag, februari 11, 2009

KACKERLACKA!!!!!!!!!

Igår kväll skulle alla ut och fira Lene. Men vi blev väldigt många, typ 25 - 30 pers, och först varndrade vi runt och letade efter ett ställe som andra hade varit på, sen kom vi fram till att vi borde dela upp oss. Jag och nio till åt middag på Cactus vid kl 21. Jag kunde inte bestämma vad jag ville ha, så jag tog hamburgare med pommes frites (den billigaste rätten). Den var väldigt god, så jag var nöjd. :)

Vi pratade och skrattade mycket. Minns inte nu vad vi pratade om, men kul hade vi. :)

Vi satt utomhus under stjärnorna, och på väggen satt en ödla och gömde sig. Rörde sig försiktigt hit och dit. Jag ska lägga upp en bild på den på facebook, och andra bilder också av kvällen. :)

Sen hem, och då var klockan 22.30. Det måste vara tyst 23, så jag hann ta en dusch. När jag kom tillbaka var det en kackerlacka i mitt rum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! URK!! Inombords skrek jag, men kunde bara kvida klent... Johanna var kolugn. Hon frågade "har du hårspray?". Tyvärr hade jag inte det. Johanna gick efter nattvakten, och jag skulle hålla koll på kackerlackan. Den kröp runt i min garderob, så jag plockade bort mina grejjer. Den sprang ut, och jag drog undan min resväska. Sen satte den av mot mig, och jag kastade mig upp på sängen, som den kröp under. Då kom Johanna och nattvakten. Jag tror de skrattade åt mig, men det märkte jag inte. Jag klev ner, och han drog ut sängen och borstade fram den med kvasten. När den väl var mosad och borstad ut ur rummet så kunde jag slappna av igen, men det var inte roligt!!

Idag börjar skolan 9.30, så jag kunde skriva lite blogg på morgonen. Ringde mamma också, som precis var på väg ut men som kunde ta sig en kvart med mig. :) Tyvärr hade vi problem med ljudet, hon hörde inte mig och jag hörde henne bara ibland. Så jag skrev och hon pratade. :/ Men det är ändå kul att prata, såklart. :)

Nu ska jag göra mig iordning för att gå till skolan. :) Kramkram!!

1 kommentar:

  1. Vissa har det fint, ute och äter varje kväll :O?
    Hoppas du har det underbart vännen!!
    //Caroline-AIK

    SvaraRadera